4 Ocak 2009 Pazar

OKSALİT ASİT UYGULAMASI

Arı dostları insanın başına ne gelirse meraktan gelirmiş,benimkiside öyle olacak galiba.Bayram ziyaretinde bulundugum arı bakanı bana oksalit asit vermişti,bu haftaya kadar onu kullanacagım şartlar oluşmamıştı,O C ve +5 C Yılbaşı öncesındeki günler yani kar yagdıktan sonra oluştu.03,01,2009 günü yanıma köylüm selim abiyide alarak arıların yanına deneme olarak oksalit asit yapmıya gittim.ilk olarak 4 kovanın altına karton koyarak uygulama için ilacı hazırladık.aşagıda anlattıgım ve resimlerde gördügünüz şekilde uyguladım.
Nekadar şartlar uygun olsada iki derecenin göstergeleri farklı idi,nede olsa benim emektara güvenmek zorunda idim.Yalnız şerbet yaparken yanılmıyordu dijital olanı.ama genede klasık ölçümü yapıyordum,dijitalin kolaylıgı karıştırma küregine baglı oldugu için ölçmesi kolay oluyor.(invert şeker ve kek yaparken)
Arıların yanında suyu görülen sıcaklıga kadar ısıttım,100gr toz şeker,17 gr oksalit asit 500cc lik bir pet şişenin içersinde çalkalıyarak eritldi.burada yapmamın sebebi sıcaklıgın fazla degişmemesi için.(evle arılık arası 24 klm çünki.)

Oksalit asit uygulamasını M.yüksel kardeşin anlattıgı gibi daha dogrusu benim onun anlattıklarından anladıgım gibi,arıların kuvvetlilik durumuna göre uygulamıya (30cc ile 20cc )çalıştım. Anlamadıgım çıta üstüne veya peteklere bulaştırısak neolacagı idi,ne kadar dikkat etsemde bulaşıyor,bazı arılar alt tahtaya yakın yumak yapmıştı,bazıları yukarıya yakın yumak yapmıştı.birde şunu fark ettim,hep arılar şarbetlige yakın çıtalarda yumak yapmışlardı.(bu farklı yumak durumlarını bilen arkadaşlardan yorum bekliyorum)




Bugün gittigimde önce kartonları çıkarıp,arıların durumuna ve varrovanın nekadar öldügünü görmek istiyordum,her arıdan varrova ölüsü düşmüştü bir akşamda,diger günlerde daha ölü varrova olrmu bilmiyorum.
Ben rahat bir şekilde diger arılarıda oksalit asit uygulaması yapabilirim diyerek kolları sıvadım.3saat15 dakika içersinde geri kalan arıları ,köylüm selim abiyle beraber ilaçladım.
Karton üzerindeki arıların hepsi ilaçlama anında ölmedi,kartonu koyarken kovanın içersindeki ölü arılar,kartonu sürüyerek koydugum için kovan içinden petek parçaları ile birlikte kartonun üstüne alınmıştır zannedersem.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Sadettin abi seni tebrik ediyorum işte olay bu.
Miktarı ve uygulama yöntemine uyulursa başarılı oluyor varroa imha ediliyor bu işlem 5 Hafta etkisini gösteriyor,ölü varroalardan da görüldüğü gibi tesir etmiş.
Çıtalara sıkılmamasının sebebi Oksalik asit fazla dayanmıyor ve renk değiştiriyor yani bozuluyor.
Karışım yapıldığı gün tüketilmeli
bitmeyen kısmını atman gerek.
Hemen bozuluyor oksalik asit etkisi olmuyor.
Selamlar saygılar.