21 Mart 2009 Cumartesi

BAL MUMU HAZIRLAMA


Bal dinlendirme kazanımın içine balmumlarındaki kalıntıları süzmesı için bir bez çuval , önceden kullanılmış peteklerden çıkan bal mumlarını çuvalın içine koyuyorum.Benmari usulü ıkı gun 8o C de ısıtıyorum.daha yukek ısı elde etme şansım yok.
Eriyen bal mumları bal kıvamında akıyor musluktan.Daha önceden kullandıgım bir plastık legen içine akıtıyorum,daha sonra donmasını benkliyorum.











Yaklaşık altı saatde donuyor,legenın içindeki balmumları







Donan legeni ters çevirip içindeki bal mumu blogunu düşürüyorum.Mumdan agır olan bal alt tarafta,dipte birikiyor.









Dipte biriken bu yanmış balları bir fırca ıle yıkıyorum







İşin sonunda 4o klğ yakın temizlenmiş balmumu elde ettım.Bu bal mumlarını aydın - söke de bulunan ibrahim kardeşimize kargo ile gönderip kendi peteklerimi döktürecegım.

Çogu dost arılarına bakarken,bu soguklarda ıkı yıldır birikmiş olan bal mumlarımı temizleyip hazırlama fırsatı buldum.hava durumu hala soguk ve yagmurlu gunler gösteriyor.


Bu yıl bahar her tarafa aynı anda gelecek sanırım,allah hepımıze bereketli bir yıl nasıp eylesın.

3 yorum:

muratakın dedi ki...

Sadettin Bey:
Bahar gelmeyince arılara gidimiyorsunuz.
Kendinize kışta yapılan işler buluyorsunuz.
Mumların güzel gözüküyor ama gönderdiğin senin mumlarından petek yapılıp size dönerse keyfe bak o zaman.
saygılar.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Engin insan isteyince kendine başka meşgaleler bulabiliyor demekki,neticede buda olmazsa olmazlardan,kolay gelsin

Ballı Baba dedi ki...

Sadettin bey maşallah, Allah bereketini arttırsın mumlar çok güzel olmuş. Bu yılki ihtiyacına cevap verir herhalde. Bol bereketli bir yıl dilerim...